Mchezo Life
esports

007 First Light-uppföljarna kommer ha en annan utgivare

Att det tids nog kommer uppföljare till {007 First Light} får ses som givet efter framgångarna. IO Interactive själva, som både utvecklade och gav ut spelet, har redan gjort klart att studion planerar att skapa åtminstone en trilogi med James Bond-spel.

Framöver ska dock 007-spelen ges ut av Amazon Games. Det lär inte komma som någon överraskning, eftersom Amazon äger rättigheterna till James Bond-varumärket. Den enda anledningen till att företaget inte gav ut det första spelet var att affären ännu inte hade gått igenom när avtalet med IO Interactive slöts. Amazon Games-chefen Jeff Gattis säger i en intervju hos Polygon:

"We did not [make First Light]. We do have a stake in it because we now own the IP, but that IP acquisition happened after the First Light IO deal was already done."

Gattis ser detta som en stor möjlighet att bredda räckvidden för 007-mediet genom att knyta samman TV-spel, film och TV:

"That line is becoming much more blurry. We think that's a real opportunity for us to create IP that extends - or kind of expands upon - TV shows and movies."

Amazon har stora planer för samarbeten mellan film och spel. En Tomb Raider-serie planeras att släppas samtidigt som de nya spelen, Life is Strange är på väg och dessutom har de ju den enorma framgången med Fallout-serien.

Nu återstår det bara att få höra mer om filmplanerna för nästa James Bond-satsning. Kanske har Patrick Gibson, tack vare sin roll som Bond i First Light, också stärkt sina chanser att få spela agenten i en framtida film?
Läs vår recension här.

Originalquelle: www.gamereactor.se →